Terningkast 3

Vi har fått i oppdrag å skrive en anmeldelse av et relativt nytt og lite hotell beliggende i en blindgate i et tettsted i Akershus. Utgangspunktet for forespørselen er tildels hyppige klager uten konstruktiv begrunnelse, slik at eierne ønsket en mer formell og dyptgående vurdering.

Vi har tatt utgangspunkt i følgende kategorier:
-rom
-service / kundevennlighet
-renslighet
-mat

Rom
Alle rom er fra 2010, altså forholdsvis nytt. Standarden er likevel ikke topp. Det er ikke TV på alle rom, det er ikke kjøleskap med kaldt drikke til enhver tid og det ligger heller ikke karamell eller blomst på puta når værelsespiken har vært der. Sofaene har tusjstreker, spisebordet gaffelmerker og toalettene har løse hengsler. Golvet har riper, kommodeskuffene faller ned og dørhåndtakene er seige og lukter honning.

Service / kundevennlighet
Det varierer veldig både på service og kundevennlighet. Personalet kunne med fordel gått et kundebehandlingskurs. Klager blir dessverre ikke imøtekommet, og gjestene blir bedt om å ordne opp på egenhånd. Ved rot på rommet blir gjestene bedt om å rydde opp selv, etter måltider må oppvasken bæres ut på kjøkkenet. Det kan se ut til at service er personavhengig, det er nemlig forskjell på den mannlige og kvinnelige delen av personalet. I tillegg er kundevennlighet tilsynelatende avhengig av dagsform. Vi vurderer dette som svært uproffesjonelt.

Renslighet
Hotellet framstår svært rent og pent i sosiale medier. Det kan se ut til at eierne ønsker å pynte på virkeligheten. Det er høyst kritikkverdig at det kun er sporadisk sengeskift. Under sengene har det samlet seg nok lo til å fylle nye dyner. Ikke blir sengene oppredd daglig heller. Vi har opplevd å sette oss til bords ved spisebord som ikke er rene. Vi tråkker i knekkebrødsmuler og setter fast sokkene i noe som ligner skinkeost. Det hender også, ganske ofte faktisk, at det er svarte fingermerker på dører, karmer og stoler. Til og med i taket, har vi observert slike. De skitne klærne blir borte i evigheter før de kommer rene tilbake, personalet burde hatt en viss frist på tilbakelevering. Vi finner stadig hårdotter i dusjen og tannkremrester i vasken. Håndklær må gjenbrukes i en uke. Finnes det ikke en standard for renhold på bad?

Mat
Hotellet lover gull og grønne skoger. Menyen settes opp for en uke om gangen og inneholder varierte og sunne alternativer. Men hva hjelper det? Allerede første dagen avlyses middag med begrunnelse i kamp/trening. På et hotell? Neste dag erstattes kyllingwoken med pizza fra Rema. Har du hørt? Dessuten er brødskivene tørre og utvalget av søtt pålegg er dårlig. De går stadig tom for melk og erstatter denne med vann.

Hotellfasiliteter
Gratis WiFi (skrus av når gjestene har sittet rolig for lenge)
Døgnåpen resepsjon (sovende nattevakt)
Gratis paracet ved voksesmerter
Ekstrasenger tilgjengelig ved mareritt
TV i fellesområdet
Hårføner
Gratis godteri på lørdag

Katter og ostepop er ikke lov ved hotellet.

Etter en totalvurdering får hotellet terningkast 3. Det bør jobbes mer med hvordan klager imøtekommes, generelt renhold, menyen bør stemme overens med det som faktisk serveres og det er ønskelig med TV på alle rom.

Anmeldelsen er utført av Elise 9, Julie snart 8 og Jørgen snart 6.

image

Kommentarer

kommentarer